091026

Hejhej! Idag är det en sånhär dag då jag känner mig väldigt ledsen, jag har mina dagar då jag bara känner att jag vill inte prata med någon och jag kan börja gråta för ingenting, alla känslor som man någonsin haft kommer upp till ytan igen och det går inte att stoppa, Idag är en sådan dag. Jag vill inte prata med någon, jag vill bara sitta här ifred och bara slappna av och få känna mig ledsen och kanske till och med låta mig gråta ut utan att någon kommer och frågar, är du ok? Vad är det för fel? Har det hänt något? Varför måste det alltid finnas en anledning till varför man känner sig ledsen eller bara vill vara ifred. Varför jag känner så här idag har jag ingen aning om men jag är som årstiderna, när en ny årstid kommer så får även jag ett annat humör. På hösten brukar jag bli väldigt trött och sliten, jag gillar att vara för mig själv vid denna tiden och jag känner mig oftast ledsen.

Jag sitter nu och kollar ut genom mitt fönster och ser hur regnat fallar ner från den gråa himlen och bildar stora pölar på gatan, hur trädens blad numera är orangebruna och hur blad efter blad lämnar trädet och lägger sig fint på marken. Hur människor kommer och går med sina stora halsdukar, vinterjackor och vantar på sig för att det börjar bli för kallt. Hur himlen på bara några få timmar går från ljust till mörkt. Hur hösten snabbt går mot den kalla vintern, det är såna här saker jag aldrig lägger märke till annars men på hösten så kommer det, jag märker hur snabbt tiden verkligen går. Jag får den tiden jag behöver för att fundera på vad mitt nästa steg ska bli, vad jag vill göra med mitt liv och hur jag ska göra för att nå just det, vad jag gillar och inte gillar. Detta är den tiden på året som jag verkligen tänker på saker som det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0