Musical

Jag sitter nu och dricker min första kopp latte för dagen, det blir säkert två koppar till idag, om jag känner mig så väl som jag tror att jag gör,haha!

Jag håller på och väntar på min mat och idag blir det Potatisklyftor med Oxött och sen så blir det lite sallad till det.

Jag sitter nu och funderar på vad jag ska ha till kvällsmat ikväll, men jag är inte bra på att bestämma mat så kokböckerna är uppe igen och nu så ska jag leta efter massa god mat så jag kan ha lite olika maträtter att välja mellan till kvällsmaten ikväll.

Nu så ska jag sätta i en film och krypa upp i sängen med en filt och bara mysa, och filmen som är först på listan är Sound Of Music, jag älskar musikaler och speciellt såna från 60,70 & 80 talet, som Sound Of Music (1965), Mary Poppins (1964) och Singing In The Rain (fast den är ifrån 1952,men i allafall,det är en musikal,) Jag älskar gamla filmer, inte bara musikaler, jag älskar alla sorts gamla filmer, jag vet inte riktigt varför men jag tycker bara dem är såå mycket bättre än dem filmerna som görs nu.






Några andra gamla musikaler:

The Producers (1968) (finns i nyversion med Matthew Broderick från 2005)


Little Shop Of Horrors (1986)


The Wizard of Oz (1939):


Nu har jag räknat upp några musikaler här, den ända som jag ej sätt är Little Shop Of Horrors.

Nu så ska jag kolla på Sound Of Music, min absoluta favoritfilm genom tiderna, det är en film som aldrig lär gå ut ur tiden, Ha det bra så ses vi senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0