The Holiday

Är inte filmen The Holiday bara helt underbar, eller vad tycker ni?

Fast musiken i filmen kan ingen slå, jag sitter nu och lyssnar på musiken som finns i The Holiday (Carmen Diaz,Jude Law,Jack Black & Kate Winslet) som är skriven av Hans Zimmer, och nu menar jag musiken där ingen sjunger till, bara musiken, och musiken är så vacker, den är så avslappnande, varenda gång jag stänger ögonen och bara lyssnar på musiken så blir jag så himla avslappnad och det känns som om jag drömmer och man vill liksom aldrig öppna ögonen igen. Nästa gång ni kollar på The Holiday så när musiken kommer där ingen sjunger i bara vanlig vacker musik så stäng ögonen och bara lyssna på den, så ska ni få se hur avslappnad man blir efter ett tag men ni får verkligen försöka att verkligen lyssna på den, stäng ut alla andra ljud och bara koncentrera er på musiken.

Man säger ju alltid att hunden är människans bästa vän, men för mig så är det musiken, musik lever jag för och jag har sjungit sedan jag var 2år, vi har ett videoband på mig när jag var 2år när jag och min familj och ett par kompisar var i sälen och i mitten av filmen så har mamma filmat mig när jag står och sjunger framför pappa :) Musik är verkligen något jag lever för och det är något jag vill jobba med i framtiden och det är verkligen ett mål som jag haft sedan jag var jätte liten och jag står fast vi det fortfarande, det tycker jag är rätt otroligt att efter alla dessa år så är musiken fortfarande det som står mig närmast om hjärtat. I hela mitt liv så har jag vetat vad jag vill göra i framtiden och jag tycker det är spännande och se hur jag växer, inte bara som människa, men hur mitt musikintresse växer mer och mer ju äldre jag blir och hur det blir viktigare och viktigare för mig att ha musiken i mitt liv. Jag tror inte någon riktigt har förstått hur mycket musik betyder för mig och hur den växer inom mig efter varje dag som går.

Har ni några speciella drömmar? I sånafall så får ni gärna berätta om dem för mig. lägg bara en kommentar och er mailadress om ni vill att jag ska skicka tillbaka. Ska bli kul och se vad ni har för drömmar !

Don't stop dreaming ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0