Fredagsmys med Pizza

Halloj bloggen! Jag vet att jag ej varit inne¨på bloggen idag fören nu men det har varit fullt upp idah faktiskt, för en gångs Skull.

Jag vaknade runt klockan 9 idag och då började jag med en rejäl frukost som bestod av: Två Ägg, Lite Makaroner, Lite Potatisklyftor, Bacon, Sallad, ett glas juice,ett glas mjölk och två rostade mackor med cheddarost på, så det var verkligen en rejäl frukost och det kan vara det som har gjort mig så glad och sprallig idag, haha! Sen efter frukosten så var det bara att börja sminka sig och ta på sig lite tunnare kläder (kan ni fatta det? man slipper jacka!) för det har varit över 20 grader här idag, skit härligt och varmt också. Efter det så åkte jag och mamma in till stan för hon skulle jobba i typ en timme så då bestämde jag mig för att i stället för att bara sitta hemma och ha tråkigt så kunde jag ju lika väl hänga med så medans hon jobbade så satt jag kvar i bilen och drömde mig bort till en plats där allt är möjligt =P När mamma hade jobbat klart så körde vi till Mormor och Morfar för att hämta Mormor och där stannade vi typ 20 minuter innan vi kom iväg och då åkte vi till Maxi för att handla.

Mormor har skadat sin hand så den är opererad så det är ju jobbigt för henne om hon ska cykla till maxi och sen cykla hem med massa matvaror och eftersom att morfar också är ny opererad så kan ju inte han hjälpa till. Men i allafall, inne på maxi va det en jäkla massa folk och eftersom att vi inte har varit på detta Maxi på skitlänge, eller Grens som det hette innan och vi fortfarande kallar det, så hittar vi ju inte lika lätt så vi kom nog inte ut där ifrån fören det hade gått sådär 2 timmar, haha! Och klockan hade redan hunnit bli 16.30 då när vi var hemma och då så bestämde jag mig helt enkelt för att vara ute i solen så därför har jag varit sen idag, men nu är jag i allafall här och det är fredag och det menas också med Påsklov.

I allafall nu så ska jag gå ut till mamma och michael i köket igen för vi håller på och gör hemgjord pizza (mums!) och degen har jäst färdigt nu så nu ska det knodas och nu ska man även bli kladdig,haha!
För en gångs skull så har jag faktiskt tagit lite bilder på vår fina bakning, haha!

Bilderna kommer senare men nu så ska jag göra pizzan och lägga på massa gottigott på den, men vi ses senare.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0