Första dagen i skolan

Jag har inte varit inne på denna blogg sen den startades tack vare att laptoppen krånglat men idag så fick jag min nya och nu funkar det äntligen så jag har faktiskt bloggat på min andra blogg http://helenacederholm.blogspot.com så där kan du gå in och kolla vad jag haft för mig, men nu så ska jag börja blogga här.

Idag så började skolan för mig, första året på gymnasiet så bara tre år kvar nu tills jag tar studenten, jippi!
Vi började klockan 10.00 och då började vi nere i källaren i någon sal där och där fick vi träffa alla elever och lärare och vi fick reda på vilka lärare vi skulle ha i alla dem olika ämnerna.
Min mentor heter Emma och hon verkar jättesnäll så efter att lärarna hade pratat lite så följde vi som har Emma som mentor upp till hennes klassrum för att prata lite med henne bara vi, och sen så fick vi en miljon papper som skulle hem och bli påskrivna och sånt, det var meningen att vi skulle slutat klockan 12.00 men allt gick så snabbt så vi fick sluta en timme tidigare , jippi !

Och sen när pappa hämtat mig så körde vi till siba för att köpa laptoppen som jag hittat i deras tidning men självklart så var man tvungen att ha legg för att kunna betala och det hade pappa inte med sig så då sa pappa att vi skulle åka inom eurostop och hämta ut pengar men så funkade ingen av automaterna såklart, så därför då åkte vi till Onoff för att kolla om dem hade någon bra dator där men där var inga datorer alls typ så efter det åkte vi till Elgiganten och där fann jag denna laptoppen som jag sitter vid nu, så nu har jag äntligen en ny laptop.

Fick även reda på att pappa har bokat resan till USA som vi planerat att åka på och nu är allting äntligen klart så det blir att vi flyger från Arlanda till Chicago (som tar ungefär 10 timmar) och där ska vi stanna i tre dagar för att hälsa på några släktingar sen flyger vi vidare till Orlando där vi hyr ett hus i fyra dagar och sen vidare till Miami där vi hyr en lägenhet och sen så flyger vi vidare till Mexico och sen sist men inte minst det absolut bästa stället i hela världen... St:THOMAS !!!!!
St:Thomas har dem mest underbara stränderna och jag minns när jag var där för lite mer än ett och ett halft år sedan , pappa kunde inte få upp mig ur vattnet så underbart var det där.

Och en sak till jag har webcam i denna nya datorn , jippi! så här kommer lite bilder från den så ni får se hur bra bilderna blev :)

ghgfhjgjfghfhfghfh

Ha det bra .
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0